perjantai 17. heinäkuuta 2015

Nimpparijuttuja

Yläasteella tehty essu toimii vieläkin hyvin!

Pistin Facebookkiin kuvan jättisuuresta konjakkilasista, jonka Mika oli käynyt meidän lähikirpparilta ostamassa mulle nimipäivälahjaksi. Sain sinne kommentin, että saako nimipäivänäkin lahjoja? Mun mielestä juhlia kannattaa aina, kun on juhlan aihetta ja nimipäivä on samalla mun puolivuotissyntymäpäivä, joten on tuplasti aihetta juhlaan. Joka vuonna lapsesta asti meidän perheessä on mun nimipäivänä pidetty mökillä juhlat. Mikankin perheessä on aina ollut tapana juhlistaa nimipäivää ja vähintä mitä voi tehdä on onnitella. Mä oon silti todella huono muistamaan nimipäiviä. Jos joku on keksinyt kännykkään nimipäiväsovelluksen niin voisin kyllä ladata sellasen. Näin aikuisena mä en enää vietä nimppareitani mökillä, mutta silti juhlin jollain tasolla. Ainakin kakku täytyi leipoa. 


Mikalta alunperin pyysin, että se asentaisi mulle pyöränjalan nimpparilahjaksi. Sain sen ja extrana vielä sen ihanan jättisuuren konjakkilasin, jonka tilavuus oli 1,75 litraa, eli se vetää sisälleen 2 viinipulloa eikä se todellakaan näytä niin suurelta! Mikan vanhemmat kävivät viimeviikolla meillä kylässä ja toivat samalla mulle nimpparikukkia! Tosi ihanaa, kun naapureillakin on monilla tollaset kukat ja mun aikaisemmin tuparilahjaksi saama kukka alkoi tehdä kuolemaa. Nostin sen alas tosta, oven viereen ja sekin on siinä tykännyt olla enemmän. Mikan pitäisi vielä hankkia vähän pidempi koukku tuohon ovenviereen kukille, kun tohon ei oikeen meinaa sataa.


Äidiltä tuli itseasiassa viesti päivää ennen mun nimipäivää, että onko nimpparikakkua tarjolla. Pakkohan se oli sitten tehdä! Tein aikaisemmin jakamalla suklaakakun ohjeella. Tällä kertaa nutella kakun. Siitä tuli vielä enemmän mutakakun tyylinen kuin mitä suklaakakusta tulee. Kaikki sitä kehuivat kovasti, mutta mun mielestä se oli jo melkein liiankin makea. :D Äiti toi mulle nimipäivälahjaksi Luhdan ison pyyhkeen ja kaksi muumilusikkaa mun kokoelmiin <3 Samana iltana tätikin poikkesi miehensä kanssa nimpparikahveille ja he toivat herkkuja ja tädin itse kutoman pipon, joka olin pyytänyt pari viikkoa aikaisemmin. Aika nopeeta toimintaa! 


Kun nimipäivä oli juhlittu tuli aika juhlia Tammerfestejä. Koitan niistä ehkä selvinneenä ensi viikolla jotain kirjotellakkin. Ainakin kameraa olen kiitettävästi mukana kantanut ja jopa keikoilla käyttänytkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti