perjantai 10. heinäkuuta 2015

Hurvittelua kyläkaupassa


Mika vietti työnsä puolesta joku aika sitten yönsä Tuurissa hotellissa ja sieltä kulkeutui meille ilmaislippu kahdelle hengelle Miljoona Tivoliin eli Tivoli Sariolaan. Mika ei niin paljon laitteiden pyörityksestä välitä, joten oli selvää, että mä käytän lipun ja otan Böönan sinne mukaan. Alunperin meidän piti mennä tivoliin nyt torstaina tai perjantaina, mutta huonojen sääennusteiden vuoksi lähdettiin reissuun jo maanantaina. Tivolihan on alle 13-vuotiaille ilmainen, mutta vasta paikanpäällä huomattiin toi lipukkeen arvo 60€. Ihan sairaan kallista mun mielestä, koska aikuisille sopivia laitteita oli ehkä 6-7. 

Kuva jostain troikan tapaisesta menopelistä. Ainut laite, johon mentiin kaksi kertaa!

Me suunnattiin ensimmäisenä kummitusjunaan, josta tulikin sitten mun elämäni karmaisevin kokemus. En enää ikinä mene kummitusjunaan. Alusta lähtien olin melkeimpä silmät kiinni, mutta eipä sielä paljon mitään näkynytkään. Muutaman kerran tuli jotain hapsuja naamalle, mutta kaikista kauheinta oli, kun ilmeisesti joku työntekijä sielä hyppää kärryn kyytiin ja tulee koskettelemaan asiakkaita. NIIN ÄLLÖTTÄVÄÄ! Mä kiljuin ihan täysillä, kun jonku käsi heilu mun päässä ja kyljessä. Bööna oli tyyni kuin mikä vaikka sen korvaankin oltiin kai puhalleltu. Ton reissun jälkeen kuitenkin meidän molempien hiukset olivat hyvin sekaisin ja mä sain kauhun kummitusjuniin. En tosiaan halua, että joku vieras ihminen tulee missään koskettelemaan mua!


Hiukan ärsytti, kun kesken hurvittelun kaikki laitteet pysäytettiin ja me jäätiin siinä yhden laitteen jonoon odottamaan niiden uudelleen avaamista. Sielä oli pysäytyksen aikana joku arvonta, tosin kaijuttimet olivat vain toisella puolella Tivolia, joten me ei kauheen hyvin selostusta kuultu. Sitten joku taiteilija nousi maailmanpyörän huipulle ja käveleskeli sielä silmät peitettynä ja seisoi tuolilla. Tämä lysti vei puolituntia meidän hurvitteluajasta. Toivottavasti se taiteilija saa vaarallisentyön lisää tai jotain, koska mun silmiin ei sille osunut edes mitään turvavaijeria tai muuta. Esityksen päätteeksi päästiin toiseen kierrokseen Tropical Tripille ja nautin kyllä kyydistä, kun taustalla soi Peto on irti ja me vähän bailattiin ja laulettiin. Laitteen pitäjäkin kiusasi meitä ja kun luultiin kierroksen olleen ohi ja nostettiin kätemme saadaksemme turvapuomin nouseen niin se pirulainen pyöräytti laitetta vielä kerran. Tässä vaiheessa Böönakin jo kiljui, mua taas ei tollaset pyöritykset ota mahaan niin paljon kuin sitä.


Jonot alkoivat oleen sen verran pitkiä, että meidän saldoksi laitteissa käymiseen jäi 4 laitetta, joista yhdessä käytiin kaksi kertaa. Onneksi ei siis oltu maksettu lipuista! Hurvelin eli nykyään Waltzer nimellä kulkevaa laitetta olisi kyllä ollut mahtava testata, mutta ehkä ostan siihen joskus toiste kertalipun.

Syömässä käytiin Onnen Tähti ravntolassa ja pakko kyllä vähän haukkua. Mä tilasin pihvini medium miinuksena ja sain hädintuskin medium plussaa muistuttavan pihvin. Törkee nälkä oli niin tottakai sen söin, mutta odotin yli 20€ annokselta parempaa. Bataattiranut olivat hyviä. Kukaan meistä ei oikeastaan ollut tyytyväinen annokseensa, joten olis vaan pitänyt mennä hamppareille. Äiti oli ollut shoppailemassa koko sen ajan, kun me hurviteltiin ja se alkoi olemaan jo tosi kyllästynyt, kun me haluttiin vielä vähän kiertää kauppaa. Se sielä sitten odotteli, kun me hypisteltiin tavaroita, mutta alko siinä itselläkin jo väsy lopulta painamaan. Paras löytö minkä tein oli himoitsemani Vallilan kettukarkki patakintaat, jotka maksoivat vain 3,5€/kpl.

Onneksi tuola "ostoshelvetissä" ei tarvitse käydä turhan usein. Yleensä kerta tai kaksi vuodessa on riittänyt aivan mainiosti.

1 kommentti:

  1. Mä oon kans huomenna menossa Tuuriin ekaa kertaa varmaan pariin vuoteen! Aina välillä tulee joku ihme into sinne lähteä, mutta sitten se todellisuus vaan lyö naamaan että ei se mikään kauhean kummonen paikka ole :D Täytyykin pitää mielessä toi ruokajuttu, että parempi mennä ihan suosiolla vaikka pizzalle eikä yrittää liikaa...

    VastaaPoista