torstai 3. tammikuuta 2013

Best of the 2012


Tää vuoden alku alkaa oleen sellastakin "matkimista" ettei tosikaan, mutta kun monet muutkin niin minäkin. Mietin eilen josko tekisin myös sellaisen mitä tapahtui missäkin kuussa postauksen, mutta huomasin ettei mun alkuvuosi ollut kauheen kiinnostava ainakaan blogin osalta, joten päädyn keräileen eri vuodenajoilta viimevuoden mun lemppareimmat asut. Ei niitä näiden valittujen lisäksi paljon ollutkaan kun olen kuvaillut enemmän jotain tekemääni tai ostamaani pikkusälää. Miten niin olen sellainen, että ostan kaupasta aina vain jotain pientä, niin tuntuu että en olisi ostanut paljon mitään saatika kuluttanut rahaa...


Talvi/kevät tammikuu-huhtikuu
1. Parempaa kuvaa ei mun synttäriasusta löytynyt, mutta 10€ Ginan mekko oli täydellinen mun prinsessabileisiin! Musta on aina vähän tuntunut, että uusi vuosi alkaa aina kunnolla vasta synttäreistä eikä uudestavuodesta ja synttäreihin aina oon jaksanutkin panostaa vähän enemmän. Tämä uusivuosi oli selkeästi erikoistapaus!
2. Tykkään, että mun laskettelutakki on melkein mun söpöin ja kivoin talvitakki. En tajua miksei se ole tullut vielä tänä talvena käyttöön vaikka kylmiäkin ilmoja on ollut! Toivotaan siis, että edes vähän pakkasta tulisi takasin, koska mulla ei ole edes sopivia kenkiä tollaseen loskaan...
3. Tästä voi myös nähdä etten osaa talvella läheskään aina käyttää talvikenkiä! Ostin vuoden alussa ton pipon ja huivin, joita olenkin käyttänyt paljon. Paras keksintö oli ommella ton alunperin suoran huivin päät yhteen pyöröhuiviksi. (Tein saman tempun nyt myös ennen joulua yhdelle mun vanhalle mustalle kirppislöytöhuiville, jossa oli ylipitkät hapsut ja muutenkin se on järjettömän iso joten se vaati sitä...) Niin ja pakko mainita tästä takkiasusta myös toi karvahuppu, se on ihana! (en koskaa teininä saanu sellasta!)
4. Poikaystävän sanojen mukaan haalari on mukavin vaate mitä voi päällensä laittaa!
5. Pyjama on myös mukava! Se ja untuvatossut ovat jotain täydellistä, kun makaa kipeänä kotona.
6. Tolla tytöllä on selkeästi jotain kevättä rinnassa tai jotain. Esittelyssä tässä ja kakkoskuvassa ovat myös mun halvemmat "uggit". Tänä talvena en ole oikeastaan käyttänytkään noita, kun aidot on niin täydelliset. Ton rakkaushuivin ostin syksyn reissulta Pariisista ja olen siihen edelleen hyvin rakastunut. Plus myös erittäin tyytyväinen sen 5€ hinnasta, kun Suomessa samanlaisesta pyydetään 36€!


Kesä toukokuu-elokuu
1. Harmittaa melkein tota kuvaa katsoessa, että unohdin ton paidan naulakkoon koko loppukesäksi, vaikka se on ihana! Niin rento ja kuitenkin käy melkein hameesta. Tossa on just sellasta puolihippimäistä tyttömäistä metsurimeninkiä, josta mä tykkään ihan hulluna! Lempikorkkarit ja pitsishortsit myös rokkaa!
2. Tona päivänä ihmettelin miksei juhlapukua voisi käyttää normipäivänä ilman koristeita maximekkona ja voihan sitä! Aika juhlavahan se on noinkin, mutta miksei juhlapukuliikkeen myyjä olisi saanut olla myös nättinä, kun pitää katsella myös muita puvut päällä.
3. Toinen asia mitä rakastan kesässä on noi kaikki ihanat mekot! Mulla on kaappi pullollaan (no ei niitä ole ku ehkä 5kpl) kesäisiä rakkausmekkoja ja niiden käyttöaika on niin lyhyt! Olin myös mielestäni aika kekseliäs kun laitoin kirkkaan keltaiset urheiluliivit piristään ton mekon vähä tylsää väriä. Tosin kuvasta se ei ehkä näy.
4. Todistus siitä, että kesä oikeasti oli sateinen ja pirun tuulen vuoksi rikoin monta sateenvarjoa, olihan tuokin rikki jo kuvaushetkellä. Sateista viis, minä en halunnut mekoista ihan heti luopua! Kaiken lisäksi toi Veromodan kaunistus oli löytö huutonetistä niin pakko se oli heti ottaa käyttöön.
5. Hämeenpuiston kirppiksellä myytiin pitkässä liehuvassa, jonka itse ompelin. Aluksi en meinannut millään osata yhdistää tota mihinkään missä se näyttäisi hyvältä, mutta sitten löysin oikeanvärisen tuubitopin ja rakkausasu oli syntynyt! Ikuisen mätsääjän oli myös pakko saada ihana punainen ruusulaukku sopimaan asuun jotenkin niin päivän pelasti punainen huulipuna, jota käytin viimekesänä aivan liina vähän!
6. Peruspäivä -look. Joku pakko ilmeisesti vielä näyttää kesän rippeitä punospohjaisen kenkien myötä, vaikka pipo onkin jo päässä.


Syksy syyskuu-marraskuu
1. Syksy on kesän mekkojen jälkeen myös ihanaa pukeutumisaikaa kun saa luvan kanssa kulkea sukkahousuissa. Vähän harmittaa ettei kuviin päässyt yksiäkään värillisiä sukkahousuja, koska ne on mun lemppareita myös! Myös hiusvalkki on kova sana!
2. Back to school. Mikä olisi parempa päälle matkailun opiskelijalle kuin I love Melbourne -huppari ja Puolan NewYorkerista ostetut Party rock anthem -kengät. Niin mun kengät, jotka tekee asun kuin asun <3
3. Tää mun testi, jota en ole vieläkään Suomessa uskaltanut käyttää oli pakko ottaa myös tänne. Say Hello to vyölaukku! Oikeesti tykkään siitä. Kesällä kuitenkin ehkä vähän kätevämpi kun ei ole takkeja. Myös rento hopearaitainen villapaita ja miesten osastolta ostettu takki on ihan lemppareita. Miten mä ikinä voin karsia vaatevarastooni, kun rakastan tällä hetkellä sielä oikeestaan kaikkea!
4. Harmittaa ettei ton paidan kaulukset näy, koska ne on ihanuutta eli hopeisia paljetteja! Myös asuin noissa housuissa melkein koko syysajan... niin ja noissa kengissä. Niistä oli pakko luopua vasta kun tuli liukasta. Kuvittelin vieväni ne suutarille ja teettäväni paremmat pohjat, mutta se vähän jäi.
5. No ne sukkahousut! Tosin tona iltana, kuten sukista voi päätellä haalarit tuli niitä peittämään, mutta silti! Pakko myös laittaa tollanen liian lyhyt hame -kuva, koska mun poikaystävä inhoo kun käytän tollasia roiskeläppiä, muttakun ne on niin kivoja! Olis ilonen että laitan ees jonku hameen enkä kuvittele et noi topit olis tarpeeks pitkä peittämään mun peppuani. Siinä vielä yks lisä, käytän melkein aina kahta toppia päällekkäin, enkä yhtään tiedä miksi?
6. Lopetus kokomustalla. Ostin Hennesin alesta mustat shortsit ja tykästyin niihin kovasti. Paksut sukkikset vain kaveriksi, kun ei vielä liian kylmä ollut ja menoksi. Jos mitään muuta väriä tai hauskuutta ei ole niin pinkki/ joku muu kirkas pipo on ehdoton valinta.

Mulla on aikamoinen kutina, että innostuin avautumaan vähän paljon noista asuista muuta kuin toppi H&M, kengät Barcelonasta, farkut Seppälä juttuja, mutta eikai se haittaa? Jos nyt tekee mieli niin olette tervetulleita kommentoimaan, mikä vuodenaika oli mielestäsi paras? ja mikä asu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti