tiistai 27. marraskuuta 2012

Watch your back or you get a helicopter on your head


Täällä pelätessäni ettei mun poikaystävälle ostamani leluhelikopteri tipahta toista kertaa mun niskaani (oikeesti tosi hyvä lahja ku se tykkää siitä, mut itellä saa kyllä hermot venyä ton kans aika paljon) ajattelin kertoa tämän päivän aktiviteeteistä vähän paremminkin kun eilen jäi kirjoittamatta. Ainut syy siihen oli, etten jaksanut ladata kamerani akkua. Laiska nainen.

T-paita GT, Shortsit (uudet alesta) H&M, Sukkahousut ikivanhat, Nilkkurit Barcelona, Pipo H&M (viimevuonna ostettu lastenosastolta), Laukku ADAX, Kaulakoru Barcelonasta

Halusin vielä kaulakorusta lähikuvaa, koska se on niin <3 ja unohdin sen kun tulin takaisin Suomeen!


Nämä kaksi sekopäätä olivat tänään treffeillä. Opin yhdeltä mun luokkalaiselta, että treffeillä voi käydä vaikka oltais oltu kauankin yhdessä tai asuttais yhdessä. Tosin poikaystävän mielestä hän meni vain opiskelemaan korkeakulttuuria tai vastaavaa, mutta se ei oikeen menny mulle läpi, koska hän ei halunnut viime viikolla tulla ilmaisena katsomaan mun kanssa Tampereen Teatteriin Veriveljiä.


Korkeakulttuuristen treffien päämääränä oli tänään Vapriikki. Sinne pääsi sisään 2€:lla, kun näytti opiskelijakorttia ja s-etukorttia, joten tuon kulttuurielämyksen hinta ei päätä huimannut varsinkin kun sillä hinnalla pääsi näkemään paikan kaikki näyttelyt. Tosin lelunäyttely oli mulle yhtä tuskaa ja juoksin sen läpi, kun en oikeen niistä miljoonista nukeista ympärilläni innostunut. Samalla meni kenkäpuoli vähän pilalle, kun tiesin seinän toisen puolen olevan täynnä nukkeja.


Jos nuket haittas mua niin kuolleet ihmiset ei vaivanneet mua oikeestaan ollenkaan. Tämän muumio -näyttelyn takia oikeestaan mentiin tonne, koska poikaystävä ei ollut koskaan ennen nähnyt muumiota. Olihan se toki mielenkiintoinen näyttely, tosin mun mielestä aika pieni. En tiedä edes miksi odotin jotai suurempaa, kun kerran kyseessä oli näyttely Tampereella eikä missään oikeassa suurkaupungissa.


Kuitenkin tuola alkoi vähän säälittää, että seistään vähän niin kuin jonkun toisen haudassa ja lapsen muumiosta en edes raaskinut ottaa kuvaa, kun se tuntui jotenkin niin väärältä, että me vain sielä vahdataan joskus kauan sitten kuolleita ihmisiä. Valokuvaustahan tuola sai harrastaa ilman salamaa, mikä oli kyllä ihan kiva. Ainakin toi mies tuntui napsivan vähän enemmänkin kuvia kaikista mahdollisista jännistä jutuista mitä sieltä löytyi.


Mun mielestä hauskinta tuolta oli Lennossa -näyttely, jossa pääsi vähän kuin livenä pelaamaan angry birdsiä. Mun mielestä toi oli super hauskaa, vaikka multa menikin aika monta lintua hukkaan ennen kuin löysin oikean tyylin ja sain ton possun alas! Tossa olis voinu viettää aikaa kauemminkin ja miten hauskaa olis jos vaikka jonkun lapsiperheen lasten huoneessa olis tollanen. Ainut huono juttu tossa vaan on, että noilla voi ampua myös kavereita, kuten poikaystävä mulle teki kun oli sen vuoro ampua! Niin törkeetä.

Verkatehdas on myös aika kiva juhlapaikka, vaikka vähän kolkko onkin.

Luonnontieteellisessä museossa muistutettiin ettei täytettyä hirveä saa ruokkia. 


Tampere näytti mun mielestä taas kauniilta kun käveltiin Vapriikista pois. Poikettiin myös Koskariin katsastamaan juuri avatun Tiger -kaupan, jonne mua ei missään nimessä saisi päästää! Sieltä sai kivasti koskari alennustakin ja mä kotiutin sukkahousut, äidille joululahjan (tästä varmaan jotain kuvaa joulun jälkeen), kukkaron ja magneettishakin. Sielä siis mikään ei maksa paljoo, mutta kun kaikki on niin kivaa!

Käytiin myös testaamassa koskarin ykkäs kerrokseen tullut jogurttijäätelö -baarin ja voin kyllä vain kehua. Sellanen kiva jätskisatsi omavalintaisella "pehmisellä" ja lisämausteilla maksaa alle 5€. Mun mielestä toi on täydellinen spice icen korvaaja, varsinkin jos ne vielä laittais mausteiksi purkkikirsikoita <3 (tosin niitä on kiva ostaa vaan kotiinki ja syödä suoraan purkista).

Josko ei tässä ollut tarpeeksi tekemistä yhdelle päivälle kuin pelkkä kaupungilla pyöriminen ei riitä niin koko aamun sain painaa niska limassa kouluun erilaisia ryhmätehtäviä ja varmaan nyt vielä homma jatkuu. Mikä siinä on, että koulutehtävät pitää aina jättää viimetinkaan ja sitten alkaa ahdistaa. Tähän ei auttanut myöskään se, että nukuin tänään aamulla 2 tuntia liian myöhään. Tuli vähän kiire ja stressi saada kaikki valmiiksi kun loppuviikosta on parit pikkujoulutkin niin ei varmaan silloin tule mitään tehtyä.

Onneksi deadlinet on vasta ensi viikolla, joka on muuten varmaan mulle viimeinen virallinen kouluviikko ennen joululomaa! Jei! Huomenna kuitenkin elämysmatkailun tentti ja perjantaina kotimaan matkailun tentti. Torstaina kotimaanmatkailun puolesta mennään yritysvierailuille, joten tekemistä riittää ja stressi ei poistu. Varsinkin kun ton elämysmatkailun kanssa ei tule lukemisesta taas vaihteeksi mitään eikä kurssilla ole koulussa oikeen kauheesti käyty mitään fiksumpaa teoriaa läpi. ÄRSYTTÄÄ!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti