tiistai 20. marraskuuta 2012

Huomenta


Sunnuntaina Indiedaysin Tyyliä metstästämässä -blogin Veera kirjoitti varsin osuvasti blogeihin tulevasta kritiikistä ja siitä miten ihmiset eivät hyväksy bloggaajia meikittömänä. Tyyliä metsästämässä -blogissa haastettiin kaikki varsinkin vähänkään tunnetut bloggarit (mä niin en kuulu tohon ryhmään, mutta ei haittaa!) mukaan naked truth tekstien tekoon ja siitä se ajatus sitten lähti. Siitä levisi hyvinkin laaja aalto, jossa kaikki bloggaajat ovat lisänneet oman meikittömän naamansa blogeihinsa ja eilen myös minä ajattelin, että tuohon haluan osallistua. 

Kuvauksen kuitenkin tein vasta tänä aamuna ja ei siltä peilistä kauheen pirtee tai suoratukkainen tyttö takaisin katsonut. Monesti lähden kouluunkin ihan tuolla samalla lookilla kuin herään, joten mun kanssakulkijat ovat tottuneet jo katsomaan mun meikitöntä naamaani ja pörröisiä hiuksia. Tosin mun kasvojen fiilistä muuttaa aamusta aika paljon silmälasit, jotka "viimeistelee" mun pörröisenkin lookin, minkä vuoksi halusin tarttua tähän haasteeseen ilman niiden tuomaa turvallisuuden tunnetta.


Mielestäni näytän sokealta ilman silmälaseja ja sitä vähän olenkin, joten en tykkää hirveesti käyttää piilolinssejäkään, kun en osaa enää meikata silmälasittomille silmille sopivalla tavalla. Tosin en tiedä onko siihen jotain sääntöjä, mutta mun mielestä lasit vain kuuluvat mun päähän enkä halua niistä eroon. Meikittömyys tosiaan on mulle arkipäivää, mutta niin on myös kuvien muokkaus. Kuvat kulkevat lähes aina picasan läpi jossa vähintään leikkaan kuvaa, mutta yleensä myös muutan valo asetuksia tai maalaan isoimmat finnit piiloon tai silotan punaista nenänpäätäni. Nenänihän kesii oikeastaan joka kuukausi niin aika ajoin se punottaa pahasti. Onneksi tämä onnellinen hetki tapahtui pari päivää sitten eikä tänä aamuna, sillä petteri punakuonon katsominen silmälasittomana olisi varmasti ollut hyvinkin hauskaa. (tosin voisin joskus ottaa siitäkin kuvan ihan vain kiusatakseni teidän näköhermoja)

Muistakaa, että te olette kauniita omina itsenännekin ettekä vain pakkelin tai photoshopin avulla <3

2 kommenttia:

  1. ihana Alisa nauroin tolle petteri punakuono silmälasittomana :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pakko varmaan joskus vielä muokata sellanen kuva musta tänne :D

      Poista