maanantai 29. lokakuuta 2012

tunnelmointia


Oon jo siirtänyt kivituikkuni toiseen asuntoon, mutta otin viimeisistä tunnelmoinneista niiden kanssa kuvia keskustan kämpästäni... Rakastan krääsää ja sitä koitan vastedes säilyttää vain hyllykölläni, joka on oikeestaan nyt jo täynnä etten mitään uutta ihanaa tarvitse, mutta se tekeekin mun vanhoista koriste-esineistä sitäkin tärkeämpiä.

Kivituikkuja <3 eikä siinä edes ole kaikki, kun osa on varastossa piilossa edellisen muuton jäljiltä


Mun krääsät on melkein kaikki jotain muistoja ulkomailta:

Ison hevosen toi Isä joskus ulkomaanmatkaltaan mulle muistaakseni Portugalista, se oli kuulemma ollut kallis ja mua harmittaa, että sen korvasta on pala irronnut (ja liimattu kiinni) mutta se on todella rakas, koska siihen aikaan olin kunnon heppatyttö!

Pienen maatuskan toi kaveri tuliaisiksi Pietarista viimekeväänä

Itse toin Australiasta ison hevosen vieressä olevan puukengutun, joka ainakin oli kallis (ei näy kauheen hyvin kuvassa). Siltä katkesi molemmat jalat matkalla, mutta liima tekee taas ihmeitä. Samaiselta reissulta tarttui mukaan puinen pumerangi ja vino viinipullonteline, jossa harvemmin mitään pulloa mun käytössä näkee.

Ylähyllyllä korujen pidikkeenä toimii veljen vaimon Ranskasta tuoma mallinukke ja alahyllyllä Isän ja mun yhteisostos Italiasta (silloin kun olin 15v.) eli nykyään tyhjä mansikkalikööripullo pitää käsikorut järjestyksessä.

Siinäpä ne ulkomailta tuodut rakkaudet <3


Alahylly oli pakko kuvata vielä erikoismainintana erikseen, koska sillä on pari mulle niin tärkeetä elementtiä. Ensinnäkin lasinen "säästöpossu", josta ei saa rahoja pois muuta kuin rikkomalla sen (tai yksitellen noukkien pinseteillä, kokeiltu on!) sitten sukupuu, johon laitoin aika hiljan vasta kuvat vaikka olen saanut sen rippilahjaksi. Toisella puolella on sukulaiset ja toisella ystävät. Sitten viimeisenä Piiaohran savihevonen. Olin Piialla töissä teininä ja rakastin tota hevosta yli kaiken. Harmi vain ettei ne olleet kauheen halpoja, mutta olin onnekas, että mun pomoni oli kuullut mun intohimosta tota hevosta kohtaan ja sain senkin rippilahjaksi.

Olen siis onnellinen krääsän ja niiden myötä ihanien muistojen keräilijä :)

3 kommenttia:

  1. mitä, ookko nää muuttanu? minne? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En siis ole vielä muuttanut, mutta jotain kamoja oon jo tuonut poikaystävän luo kun tänne olis tarkotus suunnata asumaanki tos joulukuussa :)

      Poista
    2. siistiä! voisit tästä kirjoittaa enemmänkin blogiisi! ;)

      kuten myös siitä, että mitämitä, namibiaan?! voisin alkaa katsoa millasia lentoja tromssasta on sinne .. ;D

      ps. taidetaan tulla taas jouluksi iittalaan, eli siinä joulun tienoilla taas nähdään! jee! :)

      Poista