keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Circus


Tää on nyt tätä kun on ollut poissa koneelta niin onnistuneesti että asiat vain jäävät kertomatta, mutta mun on aivan pakko palata ajassa taaksepäin ja kulkea mieleni syövereissä takaisin Sirkus Finlandiaan, koska se oli vaan niin hienoa! En ollut muutamaan vuoteen käynyt ollenkaan sirkuksessa ja muistelin Finlandian esityksen olleen viimeksi mulle jonkintason pettymys kun olin odottanut Kihniössä käyvän pikkusirkuksen (en muista sen nimeä) esityksen olevan paljon tätä spektaakkelia huonompi mitä se ei suinkaan ollut. Sirkus Finlandia ylitti kuitenkin tällä kertaa odotukseni täysin!


Hyvälaatuisia kuvia ei siinä valaistuksessa pokkarilla oikeen pystynyt ottamaan, mutta jotain kuitenkin sain aikaan! S-etukortilla aikuisen lippu C-katsomosta maksoi 22,5€ ja vähän yllätyttiin, kun sitä s-etukorttia ei oikeastaan sitten koskaan kysytty missään kun tulostettiinkin liput jo kotona. Mun mielestä toi katsomo oli aivan riittävä ja sopuhintainen, sillä vaikka jostain eturivistä voi melkein käsin kosketella lavalla olevaa tunnelmaa tai pelleä niin en silti haluaisi maksaa yli 30€ tuosta kahden tunnin esityksestä. Siinä menee mun kipuraja yli ja rajusti.


Show oli kuitenkin sen arvoinen, että siitä mielelläänkin ton päältä 20€ maksoi (plus lisämaksun siitä, että ostettiin liput lippupalvelusta). En olisi ikinä uskonut näkeväni niin hyvin koulutettuja kissoja saatika neljää moottoripyöräilijää tollasessa surmanloukussa, jonka ala ja yläosa kaiken lisäksi irtoovat toisistaan esityksessä jolloin yksi mopoilija jää alaosaan surraamaan muiden pyöriessä yläilmoissa. Hieno show, joka sai kyllä monessakin mielessä (varsinkin taikuri ja sen linnut) mun pään pyörälle!


Eipä katsottu etukäteen oikeen kunnolla että missä sirkuksen teltta on ja mun kanssamatkustajilla alkoi oleen jo epäuskoa mun suunnistamiseen, kunnes alkoi näkymään hevosia ja siitäkös se riemu irtosi. Matkalla veljen lapset sai nauttia hevosratsastuksesta, poppareista, tikkareista, jäätelöstä ja hattarastakin. En voi muuta sanoa kuin, että oli harvinaisen onnistunut sirkusreissu niin aikuisten kuin lastenkin näkökulmasta. Pitäisiköhän mennä ensi vuonna uudestaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti