maanantai 27. elokuuta 2012

Venetsialaiset



Lauantaina suuntasin auton nokan taas kohti Kihniötä, koska mun serkku oli kutsunut mut viettämään venetsialaisia (eli kesäkauden päättäjäisiä) niiden luokse. Kaikki muut porukasta olikin saapuneet paikalle jo päivällä ja mä huristelin Kurun kauppa pikkuteitä henkikultaani uhaten tietenkin liian lujaa ja liian mutkaista tietä. Ajomatka Tampereelta tuolle puolelle Kihniöö lyheni sellaset kivat 20 minuuttia uuden reittivalinnan vuoksi, joten olin aika tyytyväinen suoritukseeni.


Perillä vastassa oli ihmisten ja koirien lisäksi myös söpö possuauto! En oikeen ite välitä angry birdseistä, vaikka juurikin uuden kännykän ja sielä jo valmiiksi olleen pelin vuoksi olenkin saanut itseäni hitusen koukuttumaan kyseiseen peliin, mutta kuka voisi vastustaa skodan merkin korvaavaa vihreää possua. Samanlainen, mutta pehmolelumalli nököttää myös auton takaikkunalla. Tosi hauska keksintö mun mielestä!

Mekko Puolasta, Kengät, Vyö H&M, Sukkahousut Lindex

Vessapaperi Veljekset Keskinen


Vain tytöt saivat bileiden järkkääjien osalta valotikut, kun mentiin ulos järkkäileen ilotulitusta just ennen puoltayötä. Mulla kävi sen kanssa kuitenkin niinkin köpelösti, että tikku meni heti kun "käynnistin" sitä napsuttelemalla poikki. Sain sitten tota ainetta sormille ja vaatteilleni, mutta eipä onneksi ollut enää illalla mitään parhaimmistoa päällä, kun saunan jälkeen viihdyin mieluummin verkkareissa. Onkohan toi aine myrkyllistä? Eikai? Menin kyllä heti suoraan peseen käteni.




En ollut aikaisemmin testannut mun pokkarin ilotulitustoimintoa ja se olikin aika hauskaa. Ilotulitus myös näin kesäisin on paljon jännittävämpää kuin talvella, koska putoavien keppien ja muun rojun äänet kuulee sairaan hyvin ja jännittävämpää olikin pelätä lentääkö poksahduksen jälkeen keppi sun vai kaverin niskaan. Onneksi keneenkään ei osunut, mutta jotain muovijuttuja lensi kyllä aikas lähelle meidän ympäriinsä pihaan hajaantunutta porukkaa.



Ilotulittelun jälkeen leikittiin vielä vähän jättisädetikuilla, mutta sen jälkeen aika nopeesti nukkumatti korjasi mut pois porukasta eikä mulla ole hajuakaan milloin muut ovat siirtyneet unten maille. Aika lame tää mun bilettämisen yritys oli kyllä. Alas sentään sain kiskottua kaksi kultalonkeroa ja yhden siiderin, joten syytän niiden ja saunomisen yhdistelmää mun aikaisesta väsähtämisestä.


Sunnuntaina aamulla olinkin pirtee kuin peipponen ennen muita ja puoli 9 aikaan hipsin vähin äänin pois ja lähdin käymään mummulassa. Sitä ennen sain rapsutella Milo koissua, joka tuli aamulla kerjäämään huomiota, kun yritin kerätä petiäni "hyvän vieraan" tapaan. Meinaan mua itseeni ainakin ärsyttää jos vieraat jättää kaiken kuin paskat puostaan, joten ite koitan ainakin edes kääriä peitot (koska aina ei voi olla varma haluaako peiton omistaja siitä revittävän lakanaa irti vaiko ei). Enkä siis nosta myöskään yhtään hattua niille, jotka vain peittelevät petinsä. Siis asia on ok jos petinä on toiminut oikee sänky tai jotain, mutta kuka haluaa jättää kauniisti peiteltyä patjaa lattialleen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti