maanantai 11. kesäkuuta 2012

Perusmeikki



Kuvailin tossa yksi päivä perus meikkini teon. Mikään tutoriaali tämä nyt ei ole, mutta jotain sinneppäin.


1. Levitä kosteusvoidetta kasvoille ja kaulalle, mä käytän aika usein ihan perus Nivean Body Lotionia, vaikka ei kai se kasvoille kuulu. Mulla on tosi kuiva iho niin kai se on parempi kuin ei mitään.

2. Näytä oikein väsyneeltä ja raihnaiselta ennen meikkiä kuvassa, näin saat paremman lopputuloksen! Kannattaa myös vaikka puristaa paria finniä, että naama olisi aivan täynnä punaisia laikkuja.




3. Sitten tuli naamaan Rimmelin Stay Matte meikkivoidetta. Ensin isompana määrinä läiskinä koko kasvoille ja levitys, sitten vielä pieninä leiskinä ongelmakohdille ja levitys


4. Tässä vaiheessa tietenkin huomaat, että kulmakarvasi rehottavat. Mä olen ristinyt ne kesäkulmakarvoiksi, mutta Henna ja sen opettaja sanoivat ettei sellaisia ole olemassakaan, joten nyppiä ne täytyy.

Mieleen tuli yksi ihan hauska puujalkavitsi, jonka Hennan opettaja lauko mulle kun sanoin että nypin kulmakarvat aina pienellä peilillä, kun en osaa käyttää isoa. No, tähän Hennan opettaja tokaisi, että eikö pinsetit olisi paremmat?


5. Pyyhi irtokarvat iholta ja putsaa veret. Tämä kulmakarvojen nyppiminen kesken meikkauksen on aina paras idea!


5. Puuteria koko nassuun, ite tykkään Maybellinen Dream Mat Powderista, inhoon sitä jos iho kiiltää...



6. Kissansilmät väännetään H&M:n glitter eye linerillä mahdollisimman lähelle ripsien tyveä ja kulmasta hieman siitä irti.


7. Ripsariksi pari kerrosta Maybellinen waterproof colossal volume expressiä sekä ylä-, että alaripsiin. Tosin mulla alaripsistä valuu ripsarit poskille n. tunti meikkaamisen jälkeen, joten yleensä skippaan sen.



8. Aurinkopuuteri on Halpahallista alesta ostettu Lumenen puuteri, johon piti sitten erikseen ostaa sutikin. Tai en mä oikeestaan sutia käytä vaan tollasta "sientä". Posket sisään, että näkee poskipäiden oikean kohdan ja molemmille puolille ensin läntit puuteria ja sitten levitys.


9. Viimeisenä vielä huulirasva päivän fiiliksen mukaan. Tuolloin huulille sattui tulemaan Mary Kayn night creamia ja sitten meikki onkin valmis. Ei täysin virheitä, kuten esim finnejä peittävä, mutta voittaa sen alkutilanteen mennen tullen.

2 kommenttia:

  1. Haha, olipa hauska postaus verisine kulmakarvoineen kaikkineen :D Miten sait ton eyelinerin pysyyn kädessä ja samalla kuvaamaan ilman että kynä oli silmässä? ;) Olis voinu käydä huonomminkin... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, tolta mun meikkaaminen yleensä näyttää, vähintään kulmakarvoista tulee verta jos joku nyppy tai monta ei vuoda...
      En oikeen itekkään tiedä miten onnistuin ton linerin kanssa, mutta oon ilmeisen taitava! Piti kyllä pysäyttää toi linerin veto kuvan ajaksi. Onneksi ei kädet tärissy!

      Poista