maanantai 14. toukokuuta 2012

Se oli ja meni...



Äitienpäivänä en päässyt koneelle, joten nyt on pakko jakaa äidin lemppari karaokebiisi ja vähän asukuvia äidistä, joka oli aivan itse stailannut itsensä aika nätisti :)


Mamma och jag. Äiti oli laittanut silkkihuivin kaulaan ja kyseli kauheesti, että onko se liikaa. Me isän kanssa myönneltiin vain, että hyvä on. Äiti kun ei halunnut että sen "ryppyinen kaula" näkyy. Huulipunakin oli täysin sävysävyyn. Tytär ei ollut jaksanut meikata kuin ripsivärin verran ja vähän likaisia hiuksia somistamaan iskettiin sulkapanta.


Äiti poseerasi vuorostaan asukuvassa. Sillä oli päällä ruotsista joku alta 10v. sitten lahjaksi saatu mekko, jonka päällykangas oli jotain tyllintapaista. Äiti oli hyvin jäljillä siitä, että hameen helman ei tänävuonna tarvitse olla tasamittainen, joten siitä syntyi mekkovalinta. Jalassa oli uudet multa äitienpäivälahjaksi saadut Nellyn membersiltä tilatut korkkarit ja tekonahkabolero on -10 ostettu Seppälästä. Laukku oli isän asuun valitsema sen alkuperästä ei ole mulla tietoa.


Mä kuljin taas tässä eilen ja tänään maxihameessani ja sen kaveriksi laitoin samat Hennesin kengätkin kuin viimeksi. Tällä kertaa yläosassa ginan pitkä toppi ja musta bolero Leimuskasta. Tarkkasilmäinen saattaa huomata aivan hirveen ällöttävän väriset vaaleanpunaiset sukkahousut, jotka nappasin matkaan hennesin alekopasta. Äidin mielestä mun laukku ei sopinut ollenkaan mun asuuni, mutta hyvin se siinä mukana kulki.


Ravintolassa ilman salamaa kuvat tuli jotenkin hassun värisiksi, ja sumeiksi kun käsi tärisi minkä ehti edellisen päivän riennoista. Oltiin äitienpäivälounaalla FLAMEssa, jossa yksi mun kaverikin on tarjoilijana. Ruoka oli oikein hyvää, joskin sitä ei isän mielestä ollut riittävästi. Onneksi veli ja sen lapsetkin tuli mukaan niin isä sai annokseensa täydennystä mun kummitytön puoliksi syödyistä ranskiksista. Alla on veljen lasten tekemät äitienpäiväkortit.




Ravintola.fi kortilla sai FLAMEssa viinipullon kympillä pöytään ja pitihän meidän naisten sellanen saada, koska miehet toimivat kuskeina. Iskä osti mulle jopa ravintolaan saapuessa kaljan tasottavaksi. Isä tarjosi ruuat ja äiti muun perheen lomassa sai olla hyvin tyytyväinen. Jälkkäriä ei sitten ravintolassa nautittukaan, vaan äiti itse oli edellisenä iltana innostunut leipomaan käärettorttukakkua ja sitä nautittiin veljen kotona heti kun oltiin ensin heitetty mun ja äidin kamat Hämeenkatu 10:n kirppikselle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti