lauantai 14. huhtikuuta 2012

house warming



Eilen illalla tuli lähtö Jyväskylään kavereiden tupareihin, joita vietetään tänään. Mä oon aika huono keksimään mitään tuparilahjoja ja sen vuoksi usein tyydynkin antamaan jotain iittalan tuotteita. Tällä kertaa ajattelin ajatukset menivät mariskooliin, tosin en tiedä onko kyseisellä parilla jo sellainen kirkas, mutta toivotaan, että edes mun pikku yllätys mariskoolin sisällä vähän huvittaisi.


Illan emäntä oli keksinyt juhlille teemaksi vintagen ja sen innoittamana mä pakkasin mukaan äidin vanhan 70-luvun hameen ja kaveriksi perus mustan topin. Kuvitusta ei tältä päivältä löydy, mutta samasta asusta mulla on kuvia viime kesältä (vähän haikeana saa katsoa noita tälläsenä kylmänä kevätpäivänä). Lisäsin vielä asuun vintagea korostamaan äidin vanhat muovikorvikset, jotka mulla oli 80-luvun teemabileissäkin.



Yllätyin muuten positiivisesti, kun huomasin pikajunan menevän Jyväskylään oikeastaan samassa ajassa kuin pendolinokin ja sen hinta oli n. 5€ halvempi. Se sopi mun minibudjetille paremmin kuin hyvin ja tykkään myös VR:n uusista junamaateista, joissa saa itse valita istumapaikkansa. Tosin mulle tulee paha olo istua selkä menosuuntaan ja siihen paikanvarausjuttuun saisi mun puolesta kirjottaa selkeesti mihin suuntaan liikutaan. Harmi vain, että junamaattien jonot ovat nykyään yleensä aivan järkyttäviä kun juuri tälläisten erikoisuuksien vuoksi lipun ostamisessa menee enemmän aikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti