sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Cocomilk



Kevättä alkaa oleen väkisinkin rinnassa, kun ilma on niin kaunis ja eilen satoi vettäkin (=räntää). Mä alan saamaan itseäni ylös sängyn pohjalta, eikä kurkkukaan ole niin kipeä kiitos eilisen jättimäisen jäätelöannoksen.



Tänään löysin maustehyllyltäni makupillejä, jotka olin vallan unohtanut. Olin tietenkin juonut jo parhaat maut ja jäljellä oli enää kaakao ja keksikerma. Olen ostanut noi pillit Australiasta ja ne oli silloin mun mielestä maailman hauskin keksintö ja toin niitä tuliaisiksi veljen lapsillekkin. Nyt olen sitä mieltä, että helpommin kaakaonsa kuitenkin saa ihan perus jauheesta.


Eli tänään tein kaakaoni pillin läpi. Lapsillehan näitä mainostetaan "taika pilleinä", koska maito ei välttämättä itsessään värjäänny ollenkaan kuin vasta pillin sisällä. Mulla on ollut paha tapa noiden kanssa, kun haluan joka siemauksessa olevan saman verran makua vetvoa sitä maitoa ton pillin sisällä ja puhallella kuplia. Todella aikuismaista käytöstä ja aikaa kuluu todella paljon enemmän kuin perus kaakaon sekoittamisessa.


Tosin mansikkamaidon vuoksi tollanen vaivannäkö ja pillistä juominen olisi sen arvoista. Miksei Suomessa myydä mansikkamaitoa tai sitä edes jauheena! En ole tajunnut katsoa nyt lähimaissa matkaillessani, että myydäänkö sielä. Heti seuraavalla ulkomaanreissulla mun täytyy mennä metsästämään mansikkamaitoa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti