tiistai 21. helmikuuta 2012

pihiys iski


Jenni Vartiainen - Malja

Menin tänään hakemaan töistä mun saumuria lainasta ja samalla poikkesin Glitterissä katsomassa olisko sielä jotain kivaa. Voi kun mua alkoi ärsyttään kun aivan ihana panta, jossa roikkui riikinkukon sulkia maksoi yli 16€. En tajua miten niin pieni juttu voi olla niin kallis! Sielä oli kaikkee muutakin kivaa sulka juttuja ja hintoja lisää kattellessani aloin ajatteleen, että pystyn tuohon itsekkin!


Läksin siis kerrosta ylemmäs Tiimariin ja ostin koruketjua 2,99€ ja siimallisia höyheniä 1,19€. Kaiken hyvän lisäksi Tiimarista saa -15% opiskelija-alennusta, joten loppusumma ei päätä huimannut ihan samaa rataa kuin se 16€ panta. Ajattelin, että mulla on kotona paljon pinnejä, joihin voin kiinnittää noi roikkumaan, mutta esim Sinellistä saa 1cm paksuisia pantoja eurolla, joten aijon myöhemmin tehdä vielä sellasenkin, kunhan mun tilaus tulee perille.


Noi kaikki kolme sulkaa oli kiinni toisissaan rautalangalla. Mä irrotin sen rautalangan ja katkoin kolmeen osaan. katkoin myös ketjun kolmeen eripituiseen osaan ja pujotin pinnin sisään. Kieputin ensin vähän rautalankaa höyheneen ja työnsin sen ketjun lenkistä läpi. Kieputtelin siihen ympärille vielä rautalankaa, että toi sulka pysyis tossa vähän paremmin.


Lopuksi otin vielä vähän järeemmät aseet käyttöön ja pistin tipat pikaliimaa jokaiseen sulan kiinnitys kohtaan ja pinnin päähän, että ketjut pysyisi paikallaan (se ei ole mitenkää pakollista). Mun pikaliima on todella huonoo, etten tosiaan voi suositella tota, mutta ostin sen joskus, kun se oli halvinta mitä Class Ohlsonilta silloin löyty (n.6€). Lopuksi ripustin sulat kuivumaan erikseen ettei pikaliima liimaisi niitä kaikkia kiinni toisiinsa. Saas nähdä miten toi kestää käyttöä.


Toi oranssi nyt ei ollut varmaan paras värivalinta mun hiusten väriä vasten, mutta ostin sinisiäkin höyheniä, joten ehkä teen joku toinen päivä niistä toisen tollasen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti