tiistai 6. syyskuuta 2011

bullying


Anna Puu - C'est la vie

Tuntuu, että olen siirtynyt koulukiusaajien alhaiseen sakkiin. Jotenkin ollaan onnistuttu linnoittautumaan koulussa yhtä miestä vastaan, koska alettiin pelkäämään sen puheita ja muka hauskoja välikommentteja. Miten joku 35-vuotias voi tulla heittämään edes jotain härskiä herjaa alle 25-vuotiaiden naisten keskuuteen. Meidän mielestä homma on vähän namusetämäistä ja oksettavaa. Kun siihen lisää muut hyvin eriskummalliset mielipiteet (+ehkä tahattoman haukkumisen) ja muiden ihmisen huomioimatta jättämisen niin nämä naiset todellakin kääntyivät tätä herrasmiestä vastaan.

googlen kuvahaku

Tuntuu silti vähän pahalta, että ei enää kuljeta tämän tyypin kyydissä kouluun ja tunsin itseni aivan kiusaajaksi joka heittelee pientä raukkaa lasta kivillä kun lähdettiin autosta, heitettiin 20€ maksuksi ja sanottiin tulevamme jatkossa omalla kyydillä. Todella kummallista käyttäytymistä ammattikorkeakouluikäisiltä, mutta ei me pystytty asioista keskustelemaankaan sen kanssa, kun ei se suostunut ottamaan muiden mielipiteitä oikeesti huomioon. Mutta kai tässä iässä jo voi itse valita seuransa?


Kai se vaan on niin, että yhden ihmisen mukaan on vaikeeta joustaa jos enemmistö on erimieltä ja erilaisia muutenkin. En ymmärrä miten tonne on ujutettukin yksi niin epäsopiva tyyppi joukkoon, jonka kanssa meidän on vaikea tulla toimeen. Mieleen tästä aiheesta putkahti tuo vanha KEKS -kampanja, jonka sanomaa pitäisi itsekkin muistaa välillä miettiä. Mikä minä olen sanomaan kuinka jonkun toisen kuuluu käyttäytyä, mutta eihän mun ole silti pakko käyttäytyä Hänen elämänkatsomuksensa tavalla?

Omassa pienessä mielessä tätä asiaa pyöriteltyäni päädyn kuitenkin siihen, että voin jättää jonkun ihmisen pois mun elämästä, varsinkin kun Hän varsin hyvin tietää mun nimen, mutta päättää kutsua mua "siksi lihavaksi tytöksi". Ei vain kaikenlaista toimintaa pidä sietää. Jokseenkin tuntuu, että ammattikorkeessa asiat ovat jopa pahemmin kuin ylä-asteella!

2 kommenttia:

  1. kasva aikusex hei!

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Peter Panina on hyvä olla, joten pitäydyn vielä siinä, mutta olen kuitenkin iloinen oman teiniX -vaiheen loppumisesta. :)

    VastaaPoista