torstai 25. elokuuta 2011

Paris is calling


Nelly - Just A Dream

Esittelyssäni sanonkin olevani hurahtanut matkailuun ja sitä menin juuri opiskelemaankin, mutta aika vähän tässä kesän aikana missään silti olen käynyt. Tänään ensimmäisella oikealla oppitunnillani koulussa kuitenkin opin, että festareilla käyminenkin lasketaan matkailuksi, mutta mun intohimonani pitämääni matkailuun lasken ulkomaanmatkat. En ole osannut edes odottaa seuraavaa matkaani ja se tulikin taas eteen kuin puskista.

Nyt lähtö alkaa oleen jo sen verran lähellä, että pakko alkaa hehkuttaan mun pikaisesta syysmatkastani Pariisiin. Olen lähdössä yksin 10.9-13.9 katselemaan vähän nähtävyyksiä ja tapaamaan Australian tuttuani Yvetteä. Yvette tulee käymään Englannissa moikkaamassa sukulaisiaan ja samalla poikkee myös Ranskassa, joten ajattelin mennä sinne matkaseuraksi. Matkasta koitan sitten tehdä parempaakin postausta sen jälkeen ja varmasti vielä tuskailen pakkaamisenkin vuoksi kun en ota mukaani kuin pienen vetolaukun.


Lentomatka kulkee Helsingistä Amsterdamin kautta Pariisiin ja edestakaisten lentojen hinnaksi tuli 219€. Etsin lennot vertaa.fi:n kautta, mikä oli tosi kätevää. Koitin itsekkin vertailla lentoja, mutta en löytänyt sen halvempia mistään. Pariisi on lentokohteena mielestäni aina suhteellisen kallis, joten olen hyvin tyytyväinen noista lippujen hinnoista!

Yöpymispaikaksi etsin 9 hengen mixed (eli tytöt ja pojat samas huonees) dormin Friends hostellista Hostels.comin kautta. Kolmen yön hostelliasuminen tuli maksamaan mulle 55€. Hostellista 10% varausmaksun maksoi isän Visa (kiitos siitä) ja loput maksan käteisellä hostellille saapuessa.

Kuvat googlen kuvahausta

Matkasuunnitelmat ovat aika avoinna, mutta olen katsonut netistä Louvren aukioloajat ja aion mennä sinne sunnuntaina. Maanantaina tapaan Yvetten ja puhuttiin jos ostallistuttaisiin jonkinlaiselle Hop on / hop off bussikiertoajelulle. Tiistaina pakkailenkin ostokseni ja suuntaan takaisin Suomeen. Onneksi meillä koulussa sanottiin jo toisena päivänä, että lyhytkestoisia poissaoloja ulkomaanmatkojen vuoksi ei katsota kauhean pahalla, joten uskon ettei mun tälläisistä reissuista koidu ongelmia.

Huomenna suunnittelen vielä lisää matkaani Katan asiantuntemusta hyväksi käyttäen. Ainakin apua tarvitsen tuolla metro ja junapuolella...

2 kommenttia:

  1. Enemmän asukuvia ja asupostauksia kiitos!

    VastaaPoista
  2. Lupaan tehdä huomenna asupostauksen ja vähän petrata asiassa(olen ollut laiska kameran kanssa), mutta en halua jatkossakaan blogiani pelkästään asuihin perustuvaksi, joten kaikentyylisiä postauksia on odotettavissa :)

    VastaaPoista