torstai 4. elokuuta 2011

Knitting


Anssi Kela - Milla

Maanantaina halusin alkaa tekemään villasukkia. Olen viimeksi kutonut sukat joskus yli kaksi vuotta sitten, joten otin hieman apua kantapään tekoon ja pohjan kavennuksiin. Ohjeista huolimatta kudoin kaiken väärin ja sain aikaseksi maailman rumimman villasukan alun, joka lensi kerran seinäänkin kun lanka meni pahasti solmuun ja mulla hermot petti. Jätinkin sukan yön yli koskematta siihen ja aamulla kerin koko langan uudestaan ja sukka tulikin kahden päivän sivutyönä valmiiksi.



Onnistun aina hukkaamaan jo valmistuneet sukat toista kutoessani ja niin kävi tälläkin kertaa. En muista yhtään mihin laitoin sukan, mutta autossa sain sen valmiiksi, joten jos en ole suutuspäissäni sitä heittänyt ikkunasta ulos niin toivon sen tulevan jossain vaiheessa mua vastaan. Illat on alkaneet mun mielestä oleen sen verran kylmiä, että kaipaan villasukkien lämpöä. Langaksi ostin Merletosta Regia merkkistä moniväristä lankaa, joka on tarkotettu lasten sukkiin. Hintaa sillä oli 5,5€ per rulla alessa. (Aika kallista)



Hankin about nelosen pukot vapaavalinnasta, jotka ovat aivan liian paksut ohuelle sukkalangalle, mutta sen vuoksi sain yhdestä kerästä tehtyä kaksi sukkaa, vaikka kaupassa myyjä sanoi yhdestä kerästä tulevan enintään kokoa 30 olevat sukat. Mun jalkani on 39 ja noista sukista tuli jopa turhankin leveät mulle, mutta onneksi tämä ei ollutkaan mikään villasukkien kauneuskisa!

Ihan valmiista sukista nyt ei kuvaa ole, kun se toinen kerran on hukassa ja toinen vielä loppukavennuksia vailla. Nyt kun mä kuitenkin ostin kaksi kerää lankaa, ettei se vaan loppuisi kesken voisin tehdä toisetkin samanlaiset, mutta oikeasti oikean kokoiset ja kauniit. Eiköhän tässä ollut jo harjoittelua kerrakseen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti