perjantai 17. kesäkuuta 2011

Ompeluinspis


Nelli - Tee Se Niin

Istuin äidin kanssa iltaa mun luona ja yhtäkkiä mulle tuli fiilis, että haluan ommella jotain, ensiksi kaivoin vaatekomerostani kangaspusseja ja löysin sieltä monenlaista trikoota. Aluksi tein värillisestä trikoosta tuubitopin. Mulla on aikasemmin ollut siitä kankaasta tehty vesiputouskaulanen mekko, mutta oon jo aikaa sitten hylännyt sen pois mun käytöstä (taisin käyttää sitä kerran). Ompelin topin takaosaan kuminauhan, että se pysyis päällä ja rinnan kohtaakin pistin pystyyn pienen rypytyksen ja siitä tuli aivan vahingossa ihan sopivan kokonenkin ilman minkäänlaisia mittailuja!




Seuraavaan paitaan sain inspiksen mun vanhasta Ausseista ostetusta paidasta (ketä kaikkia ärsyttää jo kun mainitsen jokaisessa postauksessa Australian?) ja äiti sitten ottikin kuvia mun maailman parhaista työasennoista! Päällä mulla tossa tehdessä on se ensin tehty tuubitoppi, josta nyt ei mitään maailman parasta kuvaa näiden kuvien perusteella saa. Halusin kuitenkin tehdä paidan joka on takaa pitsinen ja edestä mustaa trikoota. Tein sen mun vanhan samantyylisen t-paidan mallilla, mutta vähän pidempänä.




Ja hyvähän siitä tuli! Töihin en ihan viitsinyt mennä rintsikat loistaen tai muuten paljas selkäisenä, joten puin alle taas keltasen tuubitopin. Pitsin reunasta tulee takaosaan tosi nätti alareuna. Olkapäistä tuli vähän liian etenevät, mutta eipä tuo menossa mitään haittaa. Kummallisinta mun elämässä on nyt se, että mulla oli kahtena peräkkäisenä päivänä farkut jalassa! En tajua mikä muhun on mennyt ja oon hylännyt hameeni kaapin pohjalle. Toivotaan, että se on vaan tää sateinen ilma...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti